● اندر احوالات ما در ماه مبارک رمضان!

ساعت 9 در محل کارمان حضور به هم می‌رسانیم و ساعت 14 از محضر اداره محترم مرخص می‌شویم! ما که بدمان نمی‌آید ولی دیگر خدا می‌داند پولی که می‌گیریم تا چه حد حلال است! اضافه‌تر هم بمانیم، پول اضافه کاری می‌گیریم. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم این به آن یکی در! نمی‌خواهیم هم عذر گناه بیاوریم و همه تقصیرها را بیندازیم به دوش دولت خدمتگزارِ عدالت گستر! ما یک جایمان می‌لنگد چه دخلی دارد به الطاف دولت فخیمه!

ولی حالا خودمانیم! اگر این یک ماه مملکت را بالکل هم تعطیل کنند، بعید می‌دانم آب از آب تکان بخورد! مگر مجموع کار مفید دستگاه‌های عریض و طویل دولتی، چند ساعت است؟!

بگذریم. با سرویس که به خانه برمی‌گردیم، تقریباً یک ساعتی در راه هستیم به خاطر جابجایی ساعت شلوغی یا همان rush hour سابق! در این یک ساعت مردم همیشه در صحنه را دید می‌زنیم از پشت پنجره‌ مینی بوس! الحمدلله ملت غیور همه سر حال و قبراق در حال ناهار خوردن هستند تا آماده باشند برای مراسم افطاری و مهمانی‌ها و صله ارحام که از واجبات است!بعد هم که دیگر در خانه‌ایم و مثل خرس می‌خوابیم تا زمان افطار.

بعد از افطار زمان پخش سریال‌، از شبکه‌های مختلف است. تمام شعورمان را به حراج می‌گذاریم و تحمیق می‌شویم تا مفاهیم ارزشمندی یاد بگیریم! مثلاً یاد بگیریم که زن خوب و نجیب زنی است که اگر شوهرش شب عروسی به او توهین کرد و او را دهن لق خواند و به زور از او تعهد وفاداری گرفت، هیچ نگوید به جز بله و چشم با چاشنی اشک البته! بفهمیم که پاک‌ترین و مقدس‌ترین و درست کارترین مردمان این سرزمین، قشر حاجی بازاری‌ها هستند و مال مردم خوری و نزول خوری و سر مردم کلاه گذاشتن و شارلاتان بازی مال بازاری‌های کشورهایی مثل استکبار جهانی است لابد! یاد بگیریم که دختر مال و منال طایفه پدری‌اش است و حتی اگر نامزد داشته باشد می‌شود درباره معامله او صحبت کرد! یادمان بیاید که ما در خانه‌های بزرگ و حیاط دار با یک حوض بزرگ در وسط حیاط، زندگی می‌کنیم و این اجانب هستند که در آپارتمانهای چندین طبقه زندگی می کنند! و مهم‌تر از همه آنکه یاد بگیریم زن باید در خانه بماند و سمنو بپزد، حیاط جارو کند، برای عروسی لباس را خودش بدوزد، بین مردها فتنه و آشوب به پا کند، از هر کسی حرف بشنود و اگر خیلی پیشرفته بود یک درسی هم بخواند البته نه برای کار کردن در بیرون از خانه! در ضمن همه زن‌های نجیب و خوب و محترم چادری هستند و همه زن‌های خراب و معتاد، مانتویی! واقعاً عالی‌ست.

خلاصه اینکه در این ماه مبارک به لطف فرهنگ سازی‌های بسیار غنی صدا و سیمای ملی (!!!) و به مدد حمایت‌های بی‌دریغ دولت عزیز جهت زمینه‌سازی برای انجام اعمال دینی با همه تعقیبات و نوافل و مستحباتش، روز به روز فضایل اخلاقی‌مان بیشتر و بیشتر می‌شود و درهای آسمانی و بهشتی است که یک به یک به رویمان گشوده می‌شود! واقعاً خوش به حالمان!

پی نوشت بی ربط خطاب به کامنت گذاران پست قبلی: واقعاً که!!! p:

Labels: , ,

+ | Balatarin Delicious Twitter FriendFeed | | 0 خاطره