● ولگردی‌های فرهنگی هنری!

دیروز در یک حرکتِ گور بابای کار و مشکلات طوری، زودتر از حد معمول از سر کار اومدیم بیرون و یه حال هنری به خودمون دادیم! D: البته قضیه از اونجا شروع شد که یه سری آدم اومدن تو پلاس هی تبلیغ کردن و گفتن برید ببینید، ما هم فکر کردیم اگه نبینیم حتماً از قافله فرهنگ و هنر عقب می‌مونیم و خب این اصلاً در شأن ما هنردوستان نیست! D:
اول رفتیم خانه هنرمندان تا این فیلم «داد» ساخته محمد ارژنگ رو ببینیم. گفته بودن که فیلم با تکنیک کروماکی (که البته ما نمی‌دونستیم چیه!) ساخته شده، یعنی مثلاً فیلمی که پس‌زمینه‌ش با تصویری جایگزین شده.


به غیر از اون، یکی، دو تا فیلم کوتاه دیگه هم دیدیم که ما چون درک هنری نداشتیم (مثلاً!) اصلاً جذابیت خاصی برامون نداشت و هی هاج و واج به همدیگه نگاه می‌کردیم و می‌گفتیم خب که چی؟!!! این شد که ترجیح دادیم یه یک ساعتی زودتر سالن نمایش رو ترک کنیم! D: البته دیدن این فیلما رایگان بود و احتمالاً همین باعث شده بود ملت هنردوست رفتار جالب توجهی از خودشون نشون بدن! از بلند بلند با موبایل حرف زدن گرفته تا تغییر جای چند باره و رفت و آمدهای مکرر!
بعدش رفتیم هر چی نمایشگاه عکس بود توی خانه هنرمندان دیدیم که همه نوع عکسی داشت، از عکس منظره و آدم گرفته تا عکسای سورئال و خبری و پوستر فیلم و تئاتر و کاریکاتورهای مفهومی. این قسمت از بازدیدمون خیلی جالب‌تر از اولیش بود. ولی من کلاً به این نتیجه رسیدم که اعتماد به نفسم خیلی پایینه! اگه با این عکسا میشه تو نمایشگاه شرکت کرد، پس چرا من تا حالا در هیچ نمایشگاهی شرکت نکرده‌‌ام؟!
بعد از اون باز هم تحت تأثیر تبلیغات وب، بلند شدیم رفتیم ظفر به دیدن نمایشگاه عکس «به روایت یک شاهد عینی». یک حسن ختام عالی برای یک روز فرهنگی! نمایشگاهِ بسیار بسیار جالبی بود که دیدنش رو به همه پیشنهاد نه، واقعاً توصیه می‌کنم. آزاده اخلاقی برداشته اتفاقات تاریخی معاصر رو با جزئیات کامل بازسازی کرده و از اونا عکس گرفته. تصاویر به حدی زنده و واقعی بودن که آدم احساس می‌کرد در اون واقعه تاریخی حضور داشته!


عکس‌های مربوط به واقعه 16 آذر و فوت دکتر شریعتی به شدت برام جذاب بودن. کثرت آدم‌ها و مکان‌ها و درست قرار دادن همه اجزای تصویر در جای خود، بر جذابیت و نزدیک به واقع بودن عکسها اثر شگرفی داشتن. تا وقت دارید برید ببینید چون شنیدن کی بود مانند دیدن.


نمایشگاه تا 23 اسفند ادامه داره. آدرس:
خیابان ظفر شرقی، کوچه‌ی ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی، شماره‌ی ۴۲

Labels: , ,

+ | Balatarin Delicious Twitter FriendFeed | | 0 خاطره